O všech níže uvedených návodech lze říci:


Není-li uvedeno jinak, dle "štítku článku" (to je to skupinové třídění pod článkem, každý článek je zařazen do jedné či více skupin) se dozvíte, z které směsi na domácí chléb byl chléb pečen (v podstatě buď Rivercote z LIDLu nebo Korngold z rakouského Hoferu), a použito bylo vždy, pokud nepíšu jinak, 500g směsi (tedy polovina sáčku)...
Občas si sem vkládám i jiné recepty než recepty pro domácí pekárnu, označuji je pak štítkem "jiné recepty", například na palačinky...

pátek 8. července 2011

S kiwi ne!

Včera jsem naprogramoval pekárnu na klasiku - ciabattu od Rivercote (102.), aby byla ráno čerstvá... Vlastně jsem prvně použil funkci odloženého startu pečení.
Těsně před dopečením jsem ji potřel směsí oleje, kořenící soli a majoránky. Mňam!

A pak jsem dopoledne experimentoval, ale neúspěšně! Přesně podle předchozího receptu s jedinou změnou, jsem zkoušel zapéct do chleba kiwi (103.):
300 ml vody
60 g Hera
1 čl soli
2 PL medu
5 tabletek sladidla
500 g hrubé pšeničné mouky
1 vejce
21 g čerstvého droždí
4 PL ovesných vloček
1 jablko a dvě kiwi, nakrájené na kostky
Program 4 sladký chléb / 1000g / střední.
Výsledek je sice poživatelný, ale nikoho z rodiny to neoslovilo a kyselinky v kiwi (tam někde tuším důvod) zapříčinily vznik "ušatce"... Raději to snad ani nezkoušejte!

Žádné komentáře:

Okomentovat