O všech níže uvedených návodech lze říci:


Není-li uvedeno jinak, dle "štítku článku" (to je to skupinové třídění pod článkem, každý článek je zařazen do jedné či více skupin) se dozvíte, z které směsi na domácí chléb byl chléb pečen (v podstatě buď Rivercote z LIDLu nebo Korngold z rakouského Hoferu), a použito bylo vždy, pokud nepíšu jinak, 500g směsi (tedy polovina sáčku)...
Občas si sem vkládám i jiné recepty než recepty pro domácí pekárnu, označuji je pak štítkem "jiné recepty", například na palačinky...

úterý 4. ledna 2011

Chléb i palačinky - klasika

V pondělí jsem pekl chléb klasický, ze směsi Rivercote, Bauernbrot (44.).


A dnes jsem na Leniččinu prosbu opět smažil palačinky, dal jsem víc ovesných vloček než běžně a malinko osladil, a výsledek opět bezchybný, i když žádný velký rozdíl oproti předchozímu receptu jsem nezaznamenal. Ale zase jsem palačinkami "házel" k radosti dětí...
1/2 l mléka,
2 vejce,
250 g hladké mouky,
60 g ovesných vloček,
3 tbl umělého sladidla
Směs se našlehá mixérem a "po šufáncích" putuje na rozehřátou pánvičku. Když palačinka ztuhne, prostě se nadhodí, otočí, dopeče a baští. Na tom se nic nemění už nejspíš stovky let... Dle uvedeného receptu připravíte 12 palačinek (tentokrát se jich zadařilo 14, tenčí jsou lepší!), nasytíte 4 člennou rodinu a pochutnáte si.

Žádné komentáře:

Okomentovat