O všech níže uvedených návodech lze říci:


Není-li uvedeno jinak, dle "štítku článku" (to je to skupinové třídění pod článkem, každý článek je zařazen do jedné či více skupin) se dozvíte, z které směsi na domácí chléb byl chléb pečen (v podstatě buď Rivercote z LIDLu nebo Korngold z rakouského Hoferu), a použito bylo vždy, pokud nepíšu jinak, 500g směsi (tedy polovina sáčku)...
Občas si sem vkládám i jiné recepty než recepty pro domácí pekárnu, označuji je pak štítkem "jiné recepty", například na palačinky...

úterý 16. srpna 2011

Selský chléb a kukuřičný chléb

V sobotu jsem zopakoval velmi úspěšný recept na máslovou brioškua (115.), jen jsem neopomněl dát sůl a dal dvojnásobné množství cukru, a v závěru jsem asi 20 minut před dopečení polil bochánek 2 čl medu rozmíchanými v 0,5 dcl ovocného čaje, takže vznikla zajímavá sladká lepivá kůrka.

V neděli jsem si vzal na pomoc knížku receptů, dodávanou s pekárnou, recept malinko upravil a zkoušel selský chléb (116.)
300 ml mléka
50 g měkkého másla
2 vejce
200 g polohrubé mouky
100 g špaldové mouky
140 g ovesných vloček
1 PL cukru
1 čl soli
21 g čerstvého droždí
Program 1 normální / 1000g / střední.
Důležitá věc: z cukru, mléka a kvasnic jsem nejprve nechal během cca půlhodiny vzejít pěnivý kvásek. Ale nejsem si jist, zda to bylo dobře. Chléb je chuťově sice bez chyby, ale je to ušatec :-) Vykynul a při pečení "se propadl".

A dnes? Další pokus: kukuřičný chléb (117.)
300 ml vody
540 g polohrubé mouky
200 g (roz)vařených kukuřičných zrn
2 čl kořenící soli Mamita
1 čl majoránky
21 g čerstvého droždí
Program 1 normální / 1000g / střední.
Na závěr pečení jsem bochník potřel rostliným máslem. Chléb je chuťově bez chyby, a tvarově taky dokonalý, a za tepla chutná výtečně. Uvidíme, zda bude totéž platit i ráno, ale myslím, že ano.

Žádné komentáře:

Okomentovat