O všech níže uvedených návodech lze říci:


Není-li uvedeno jinak, dle "štítku článku" (to je to skupinové třídění pod článkem, každý článek je zařazen do jedné či více skupin) se dozvíte, z které směsi na domácí chléb byl chléb pečen (v podstatě buď Rivercote z LIDLu nebo Korngold z rakouského Hoferu), a použito bylo vždy, pokud nepíšu jinak, 500g směsi (tedy polovina sáčku)...
Občas si sem vkládám i jiné recepty než recepty pro domácí pekárnu, označuji je pak štítkem "jiné recepty", například na palačinky...

čtvrtek 20. října 2011

Puda a perník

Minulý týden (mám dojem, že to bylo ve čtvrtek) jsme večer zjistili, že nevyjdeme s chlebem, a tak jsem v rychlosti zase jen sáhl po balení Puda - Selský chléb (z Penny), má to tu výhodu, že se jen právě půlkilová směs nasype do domácí pekárny a zapne (135.) ...

V pondělí jsem zkoušel perník dle kamarádova receptu (136):
2 hrnky mléka
1 hrnek oleje - stačí 3/4 hrnku
1 vejce
2 lžíce tmavého kakaa
1 skořicový cukr
1 hrnek cukru
3 hrnky hladké mouky
1 prášek do perníku
1 prášek do pečiva
1 čokoládový pudink v prášku
1 lžíce marmelády
3 lžíce rumu
Program 10 Koláč / 1250g / střední
Ve své pečlivosti jsem si nejprve ověřil, který že to hrnek má u nás doma 250 ml, neboli 1/4 litru (můj půllitrový kafáček to nebyl). A pravda, oproti kamarádově receptu jsem vynechal poslední položku (doma takové věci nemáme) a místo marmelády dal povidla, ale výsledek byl i tak výtečný... Brzy zopakuji...

2 komentáře:

  1. Koukam, ze neni nad kamarady s domaci pekarnou ;-) ...

    OdpovědětVymazat
  2. Ja pro zmenu zkusim variantu, kdy z puvodniho receptu pouze VYNECHAM prasek do perniku a MISTO 2 PL tmaveho kakaa pridam 4 PL tmaveho kakaa ...

    OdpovědětVymazat