O všech níže uvedených návodech lze říci:


Není-li uvedeno jinak, dle "štítku článku" (to je to skupinové třídění pod článkem, každý článek je zařazen do jedné či více skupin) se dozvíte, z které směsi na domácí chléb byl chléb pečen (v podstatě buď Rivercote z LIDLu nebo Korngold z rakouského Hoferu), a použito bylo vždy, pokud nepíšu jinak, 500g směsi (tedy polovina sáčku)...
Občas si sem vkládám i jiné recepty než recepty pro domácí pekárnu, označuji je pak štítkem "jiné recepty", například na palačinky...

neděle 11. prosince 2011

Program Expres

Oblíbil jsem si program Expres.

V pondělí jsem pekl podle receptu tu "jako ciabatu" (149.), jen jsem si recept převedl na "hrníčkový", tedy 2 hrníčky polohrubé mouky a jeden hrníček tmavé žitné mouky, a vývar byl tentokrát rybí, program 5 rychlý / 750 g / tmavý.

Dnes jsem pekl "Rozinkový expres" (150.) - nový experiment - program 5 rychlý / 1000 g / tmavý, podle velmi jednoduchého receptu:
440 g hrubé mouky
70 g hladké mouky (to jen že zbyla z obalování řízků, nerad cokoliv, co zbyde u vaření, vyhazuji)
60 g rostlinného tuku Hera
350 ml vody
21 g droždí
200 g rozinek
Na závěr jsem chlebík "polil" lžící medu rozpuštěného ve lžíci čaje.
Výsledek? V podstatě výtečná vánočka, jen to příště bude chtít: dosladit (zkusím jen sladidlo) a přidat tradiční lžičku soli pro zvýraznění chutí, a medem nepolívat, ale jen potřít...

Žádné komentáře:

Okomentovat